viernes, 24 de junio de 2011

Casa Aida (Rodiles - Villaviciosa)



Agora que paez que'l branu entama y, como siempre, nun vien cuando dicen los espertos, vien pa dempues de San Xuan, ye'l momentu de alcordanos de la playina, el sol y les meriendes domingueres ente los ocalitos de Rodiles y playes asemeyaes. Tamien ye'l momentu d'alcordase d'esos chigrucos que tan ehi cuando escaeciosete'l bocata de bonitu con mayonesa nel maleteru'l coche o, lo mas normal, cuando el mesmu bocata rueda pel sable la playa porque'l nenu lu tomo por un volquete de xuguete. Ehi, ehi al llau sueles tener un chigre salvador de los que nel 90% son de "ponme un bocata calamares y una cervecina, guah.e" o "traeme una de muxones escabechaos de la ria, pero fai'l favor d'abrir la llata onde nun te vea, ho!", un 9% pues sentate u esfrutar d'una xinta mas que decente y un 1%....nun se, igual los hai, podran llegar a sorprendete cola xinta. Casa Aida ye de los del 9%, anque de xuru que tien bocates de bonitu con mayonesa pa los señaldosos.

Situau na parte de tras de la playa Rodiles (tires, tires, tires en coche pases los ocalitos, das escontra la ria, la caleya sigue, pases el camping y ...ehi ta) tien una terracina con unes vistes perguapes a la Ria, L'Altu La Campa y demas cordiales montañosos de la Villa y alrodios (semeya).

Equi, con un par de pintes de Rueda y un par d'Alhambres pa mi, pudes alcontrate xintando unes gambines plancha xugosines y prestoses (a l'aire llibre presta too'l el doble) n'un dia medianamente soleyeru, una ensalada mediu caldia perbona de gambes, gules y cruxentes de xamon, too ello con un bon tamañu de racion y finar con un par de cafetinos con xelu como manda la tradicion por 16€/persona. La crisis ye la crisis, pero hai momentos nos que'l bocata de bonitu de mayonesa tien sable y meyor unes gambes.

6 comentarios:

Zuhur dijo...

Preciado D. Fartón:
El primer apellido de mi esposa es Liñero, lo mismo que el de su padre y abuelo paterno, todos nacidos en tierra de las Encartaciones Vascas, pero, seguramente, con algún ancestro asturianu.
Hace tropecientos años y medio estuve un mes de veraneo en Lastres y aproveche la ocasión de una visita mis suegros y unos tíos de mis esposa para acercarles hasta Liñero-Villaviciosa, a fin de que lo conociesen.
Conservo gratísimas fotografías del lugar: con su letrero LIÑERO; un precioso hórreo y alguna que otra panorámica por las que puedo deducir que el precioso pueblín estaba situado en la margen izquierda de la ría y en alto.
Dado que por las indicaciones que deduzco del texto de su entrada, el Lliñeru - Villaviciosa, donde vuecencia se estuvo solazando, está en la margen derecha de la ría, detrás de la playa de Rodil.
Pregunta al canto:
- ¿En Villaviciosa, Lliñeru y el Liñero que yo visité, son barrios diferentes?
Le agradecería, si es posible, alguna aclaración subre esta cuestión.
Le envío un fuerte abrazo.

Fartones dijo...

Entiendo que ye'l mesmu pueblu, magar de nun alcontrar dengun lletreru a lfacewr la entrada mire'n Google Earth porque yo diba poner "La Playa Rodiles - Villaviciosa" y nun fuera ser...Al mirar vi "Liñero" y, imaxinabdome que na toponimia tradicional tendria de llamase d'otra manera (sientolo munchu, pero Liñero non pue ser n'asturianu, mas bien la tipica correccion franquista como "Las Corujas" en vez de "Las Lechuzas" o'l bonu, "Les Coruxes" que lleva a tener n'Asturies un apelliu tan estrañu como Corujo...). Asina que mire la revision oficial que tolos conceyos van faciendo poco a poco de los nomes oficiales de los pueblos, dellos de los cuales por usu mantienen una forma castellana tamien (Xixon / Gijon) y Liñero ye Lliñeru.
Villaviciosa nun ye un conceyu d'izquierdes polo qu'allegrome que dellos contrarios al tema de la normalizacion entiendan que la cultura ye apolitica y ye un bien necesariu recuperar y mantener los nomes colos que se conoz tradicionalmente a un sitiu :-).
Igual tamos despistaos, pero a la marxen izquierda de la Ria ta'l Puntal y la drecha la Playa Rodiles (depende como se mire, claro). Nel mapa del blogue tien la "marquina" puesta de onde tuve, asina que pue asegurase de si ye'l mesmu sitiu.
Pa los nomes...
http://www.asturias.es/portal/site/webasturias/menuitem.4b280f8214549ead3e2d6f77f2300030/?vgnextoid=757d21bda2295210VgnVCM10000097030a0aRCRD&i18n.http.lang=es
A ver si ye d'ayuda pa nomar Lastres como Llastres :-). Un placer como siempre Don Zuhur!!

Fartones dijo...

Agora que miro...Lliñeru ta na parroquia de Samartin que ta pa la marxen del Puntal....pa mi que'l Google Earth ta equivocau....voi tener que poner Rodiles que ta na Parroquia de Seloriu que dame a mi que ye lo correutu....mañana lo camudo.

Zuhur dijo...

Desde luego, ha transcurrido tanto tiempo que por aquel entonces creo que Franco todavía era cabo...:-)))
"Efleutivamente"..., acabo de encontrar la solución en el plano del Concejo que, actualmente, facilita el propio Ayuntamiento de Villaviciosa..., y donde figura, aproximadamente, Lliñeru, es donde nosotros estuvimos, compartimos una tarde en simpática y amenísima charla con algunos vecinos del lugar y donde sacamos las fotografías que, con cariño, todavía guardamos.
Muchas gracias, amigo, y ..., perdón por la molestia.

Fartones dijo...

Un placer, como siempre!!!

Fartones dijo...

Eso, y'l google earth taba equivocau. El mapa de Villaviciosa pon que Lliñeru ta pal otru llau. Onde yo tuve ye Rodiles y nun hai mas :-)